Reviews

  • The Strad January 2017

    more
  • MusicWeb International November 2016

    more
  • Klassieke Zaken October 2016

    more
  • Luister Magazine September 2016

    more
  • Review: Majestueuze fanfares als in keizerlijke tijden

    more
  • NRC Augustus 2016

    more
  • Locatelli CD reviews Luxembourg, Belgium & NL

    more
  • Violiste Lisa Jacobs: Een klasse apart

    more
  • Konzert in malerischer Kulisse

    more
  • Westdeutsche Allgemeine Zeitung: Konzert der Sonderklasse

    more
  • Kifisia Newspaper: 'Lisa Jacobs has literally astonished us'

    more
  • Lovende review Recital Athene, Griekenland

    more
  • Persquotes

    more
  • Brabants Dagblad: Lisa Jacobs zingt, spreekt, danst op haar viool

    more
  • The Strad: A ravishing disc of Belgian masterpieces

    more
  • **** BBC Music Magazine review

    more
  • An irresistible, nearly overwhelming whole - Fanfare Magazine USA

    more
  • LUISTER 'Ideale combinatie van hartstocht, lyriek en virtuositeit'

    more
  • Platomania: Kamermuziek van wereldniveau

    more
  • Musicalifeiten.nl: Review van 'POÈME'

    more
  • Grafschafer Nachrichten: Innigkeit, Ausdruck und Hingabe an die Musik

    more
  • Grafschafter Nachrichten: Das Publikum in atemlose Stille versetzt

    more
  • Eindhovens Dagblad: Een talent om rekening mee te houden.

    more

NRC Augustus 2016

Uit iedere streek spreekt liefde voor de violist

Bij de eerste maten van Pietro Locatelli’s Tweede vioolconcert uit L’arte del violino, gespeeld door het ensemble The String Soloists van Lisa Jacobs, is het even wennen. Waar barok-ensembles tegenwoordig waar mogelijk vaak kiezen voor uitroeptekens en vuurwerk, wordt hier gemusiceerd met een elegantie die haast ouderwets aandoet. 

Het leidt ertoe dat Jacobs (1985) in de solopartij alle ruimte krijgt om te ademen. Haar toon is rank en warm, maar haar echte troef is haar vertelkracht. Uit iedere streek spreekt liefde voor het werk van de vioolvirtuoos (1695-1764) uit Bergamo die in 1729 in Amsterdam belandde en daar tot zijn dood bleef wonen. 

Het meest indrukwekkend zijn de onbegeleide capricci. Dit is precies het visitekaartje dat Jacobs nodig had.

Merlijn Kerkhof, NRC Handelsblad (NL), Augustus 2016

Lisa Jacobs