Reviews

  • The Strad January 2017

    more
  • MusicWeb International November 2016

    more
  • Klassieke Zaken October 2016

    more
  • Luister Magazine September 2016

    more
  • Review: Majestueuze fanfares als in keizerlijke tijden

    more
  • NRC Augustus 2016

    more
  • Locatelli CD reviews Luxembourg, Belgium & NL

    more
  • Violiste Lisa Jacobs: Een klasse apart

    more
  • Konzert in malerischer Kulisse

    more
  • Westdeutsche Allgemeine Zeitung: Konzert der Sonderklasse

    more
  • Kifisia Newspaper: 'Lisa Jacobs has literally astonished us'

    more
  • Lovende review Recital Athene, Griekenland

    more
  • Persquotes

    more
  • Brabants Dagblad: Lisa Jacobs zingt, spreekt, danst op haar viool

    more
  • The Strad: A ravishing disc of Belgian masterpieces

    more
  • **** BBC Music Magazine review

    more
  • An irresistible, nearly overwhelming whole - Fanfare Magazine USA

    more
  • LUISTER 'Ideale combinatie van hartstocht, lyriek en virtuositeit'

    more
  • Platomania: Kamermuziek van wereldniveau

    more
  • Musicalifeiten.nl: Review van 'POÈME'

    more
  • Grafschafer Nachrichten: Innigkeit, Ausdruck und Hingabe an die Musik

    more
  • Grafschafter Nachrichten: Das Publikum in atemlose Stille versetzt

    more
  • Eindhovens Dagblad: Een talent om rekening mee te houden.

    more

Persquotes

Met een sprankelende frasering brengt ze deze hondsmoeilijke vioolfantasie tot leven, en het begeleidende  strijkorkest kan alleen maar stilletjes volgen. Lisa Jacobs zingt, spreekt, danst op haar viool.
(Brabants Dagblad, januari 2015)

Lisa Jacobs benadrukt de hartstochtelijke welsprekendheid van Ysaye's muziek met een glansrijk, verleidelijk cantabile en bereikt met haar triomfantelijke frasering en grijpende sonoriteit nieuwe hoogtes (The Strad, UK, oktober 2014) 

Excellent technisch niveau en zeer gerijpt. Een mooie muzikale persoonlijkheid, opmerkelijk begeleid door Ksenia Kouzmenko (Concertonet, Frankrijk, juni 2014) 

Franck's en Ysaÿe's chromatisch geïntensiveerde klankwerelden bezitten een sensuele allure in Jacobs' intens rakende, verleidelijk gefraseerde vertolkingen **** (BBC Music Magazine, UK, mei 2014)

Een onweerstaanbaar, bijna overweldigend geheel. Zeer sterk aanbevolen. (Fanfare Magazine, USA, april 2014)

Ideale combinatie van hartstocht, lyriek en virtuositeit (Luister, maart 2014)

Kamermuziek van wereldniveau (Platomania, februari 2014)

Boven een sobere barokke basis excelleerde Lisa Jacobs lieflijk zingend, levendig en zeer muzikaal, ondanks alle dubbelgreeptrillers die haar vingers lieten dansen over de snaren. (Grafschafter Nachrichten, Duitsland, november 2013)

Lisa Jacobs speelt de sterren van de hemel, bijna zo vanzelfsprekend dat vioolspelen even makkelijk lijkt als veters strikken. En dat is een kunst voor dit stuk van Benjamin Britten dat lange tijd omzeild is door menigeen vanwege zijn complexiteit
(n.a.v. Britten vioolconcert, december 2011)

'Het publiek tot ademloze stilte gebracht' 
(Grafschafter Nachrichten, oktober 2011)

..Lisa Jacobs is een gedreven violiste, één met de muziek...Een stuk lijkt voor haar een bouwwerk dat ze kamer voor kamer onderzoekt, waarin ze ook de donkere hoekjes weet te vinden...ze trok de luisteraar de muziek in, speelde gepassioneerd, expressief, fantasievol en kleurrijk..
(Marjolijn Sengers, Eindhovens Dagblad, december 2010) 

'Onaards mooi'
(AD, september 2010)

Lisa Jacobs en Neeme Järvi excelleren in het Hofvijverconcert
(AD, Juni 2009)

Met een ferme streektechniek en een stralende toon vertelde de 23-jarige violiste een persoonlijk verhaal. Zeker zo subliem was het langzame deel uit een solosonate van Bach dat Jacobs als toegift speelde. Muzikantschap van dit kaliber is slechts weinigen gegeven.'
(Thiemo Wind, Telegraaf, September 2008 over Brahms vioolconcert)

"Lisa Jacobs glorieert in Beethoven"..de pas 22-jarige Lisa Jacobs blinkt uit in geserreerd gepassioneerd spel. Met haar warme toon brengt zij de prachtige lyriek van deze Romance tot leven. Nadat de laatste toon geklonken heeft duurt het dan ook enige tijd voordat het publiek zich ontlaadt met een staande ovatie.
(De Stentor, februari 2008)

“De jonge violiste Lisa Jacobs kreeg de eer deze reconstructie wereldkundig te maken. Na een vrij lange inleiding liet Jacobs de openingsnoten de zaal in dartelen, fijnzinnig en licht…
…Veel overtuiging en zelfverzekerdheid sprak uit in de slotcadens…
De Romance boeide door het zorgvuldige spel…”
(Tubantia, 22 februari 2008)

..Violiste Lisa Jacobs betoverde haar publiek..
(Randmeerconcerten, november 2007)

..Voor de pauze was het genieten van het op-en-top gepassioneerde spel van violiste Lisa Jacobs. Het warmbloedige timbre van Jacobs' viool, de vlekkeloze virtuositeit die zij aan de dag legde, het was genieten vanaf de eerste tot de laatste noot. een luisterervaring die je naar het puntje van je stoel dwong en waarbij je de neiging kreeg je adem in te houden..
(Tubantia, mei 2006)

..De eerste inzet onthult een volwassen, doortastende toon die je ontspannen achterover doet leunen: dit zit wel goed! Lieftallig doch uitermate sensitief danst het Scherzando door de zaal. Maar ook de zwoele 'innerlijke dialoog', die de viool tijdens het intermezzo voert, weet Lisa eloquent neer te zetten. En ja, het virtuoze Rondo is echt helemaal top, meeslepend, superbe! Kreten van bewondering zijn haar deel zodra het applaus losbarst..
(De Stentor, mei 2006)

Lisa Jacobs